Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor
Štábl, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tomáš ŠTÁBL Návrh ventilového rozvodu pro zážehový motor. DP, ÚADI, 2009, str. 62, obr. 27. Diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu zážehového motoru pro sportovní účely. Vlastnímu návrhu předchází rozdělení a rešerše moderních ventilových rozvodů, popis sil působících na ventilový rozvod, rozdělení a popis jednotlivých částí zdvihové křivky vačky, ventilových pružin a dynamických modelů ventilového rozvodu. V práci jsou navrženy zdvihové křivky vaček se spojitým průběhem zrychlení, ventilové pružiny a tlumič vlastních kmitů ventilových pružin pro motor Honda CBR 929RR a je provedena dynamická analýza chování ventilového rozvodu.
Řemenové pohony ventilového rozvodu
Tomanec, Filip ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řemenovými pohony rozvodových mechanismů, zhodnocením jejich výhod a nevýhod. V první části pojednává o pohonu rozvodů obecně, stručný popis různých způsobů pohonu a porovnání jejich vlastností, vhodnosti použití. V další části rozebírá konkrétní pohon ozubenými řemeny - konstrukci ozubených řemenů, jejich typy, značení, nejčastější poškození. Dále řeší problém napínání a vedení řemene pomocí kladek. V poslední části je ukázáno reálné řešení pohonu ozubenými řemeny.
Ventilový rozvod vznětového motoru traktoru
Mikula, Vojtěch ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o hlavních typech a částech rozvodových ústrojí čtyřdobých motorů. Jsou zde uvedeny nejpoužívanější provedení rozvodů a jejich použití u traktorových motorů. V další části je dle navrhnutých rozměrů proveden pevnostní výpočet rozvodu a jeho konstrukce.
Pístové motory letadel
Nepraš, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem pístových motorů letadel. Pozornost je věnována známým, netradičním nebo jinak zajímavým konstrukcím pístových leteckých motorů převážně z období druhé světové války. Před samotným popisem konkrétních pístových motorů je zařazena část, která pojednává o historickém vývoji a část o vrtulích. V další části je uvedeno rozdělení a hlavní požadavky na pístové motory letadel. Hlavní část práce tvoří vybrané pístové motory, jejich popis a technická data.
Netradiční ovládání ventilů
Janoušek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem některých netradičních systémů ovládání ventilů čtyřdobého spalovacího motoru. V první části práce jsou uvedeny základní uspořádání ventilových rozvodů a jejich použití. Dále práce pokračuje základním popisem funkce vybraných netradičních systémů ovládání ventilů, jedná se o systémy používané jak v běžné sériové výrobě, tak v oblasti závodního sportu. V práci je stručně obsažen historický vývoj jednotlivých systémů a jejich použití v praxi.
Ventilové rozvody čtyřdobých spalovacích motorů
Přeslička, Jaroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá technickými řešeními rozvodových mechanismů čtyřdobých pístových spalovacích motorů, jejich výhodami a nevýhodami. V začátku je popsán pracovní oběh čtyřdobého spalovacího motoru a nastíněna problematika časování rozvodu. Následuje popis konstrukce ventilů, vačkových hřídelů, druhů vaček a průběhu zdvihu ventilu. Dále se text zabývá rozvodovými mechanismy SV, OHV, OHC a nekonvenčními rozvodovými mechanismy. Další část práce je zaměřena na způsoby pohonu vačkového hřídele. Poslední část se věnuje variabilním rozvodovým mechanismům. V závěru je naznačena možná budoucnost ventilových rozvodů spalovacích motorů.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Obecné řešení ztrát ventilových rozvodů
Mynařík, Aleš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu spalovacího motoru. Popisuje výpočetní a experimentální metody stanovení mechanických ztrát ventilového mechanismu. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zpracování programové struktury v prostředí Matlab, která na základě zvolených výpočetních metod stanovuje hodnoty parametrů mechanických ztrát ventilových rozvodů a jejich grafickou reprezentaci. Vytvořená aplikace je použita pro výpočet průběhu mechanických ztrát vybraného reálného motoru.
Řetězové pohony ventilového mechanismu
Vodička, Richard ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů. Úvod se zabývá pohonem rozvodového mechanismu spalovacích motorů. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je vysvětlen princip funkce rozvodu motoru. Ve stručnosti jsou zde popsány jednotlivé uspořádání ventilových rozvodů motoru a také rozlišení podle způsobu jejich pohonu. Hlavní pozornost je věnována pohonu ventilových mechanismů řetězem, tzn. rozlišení typů rozvodových řetězů a součástí nezbytných pro jeho správnou funkci, dále popisu hlavních částí ventilového rozvodu motoru a ostatních variantách jeho pohonu. Druhá část práce hodnotí klady a zápory řetězového pohonu ventilových mechanismů porovnáním s ostatními pohony. Ve třetí části jsou uvedeny příklady použití řetězového pohonu ventilových mechanismů v praxi u čtyřkolek, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos užití řetězového pohonu ventilových mechanismů a zhodnocení bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.